Barranc del Liri o Gordo, o les 12 cascades del Liri
El Liri, o també conegut com les 12 cascades del Liri, son 2 barrancs completament diferents amb o sense aigua. Amb aigua son 12 cascades impressionants, que es el que ens varem trobar.

Fitxa tècnica:

Sempre hem de vigilar el caudal d’aigua, just al camí que ens porta a la cascada numero 2, veurem un gran bloc de pedra al mig de on comença la cascada numero 3, en aquest gran bloc veurem que l’aigua passa per la dreta del bloc (mirem la cascada des de dalt com si descendim el barranc) i a la esquerra hi ha una pedra, si aquesta pedra queda coberta de aigua, vol dir que hi ha massa aigua i no farem el barranc, si pel contrari corre l’aigua però no cobreix la pedra, disfrutarem de 12 cascades d’aigua impressionants, com es el cas!!!

Nivell de Dificultat: 2/5
Ràpel més Alt: 20 metres
Tipus de Roca: Calcaria
Aproximació: 5 min.
Descens del Barranc: 3 hores i 30 min.
Retorn: 40 min.
Longitud: 1.000 metres
Desnivell: 200 metres

Ressenya del Liri

Ressenya Barranc del Liri o Gordo, o les 12 cascades del Liri

Accés al barranc: Amb 2 cotxes

Anirem a la població de Castejon de Sos, esta a la carretera entre Graus i Benasque, desprès de la població de Run trobarem un desvio a ma dreta Castejon de Sos. Desprès de passar pel pont que travessa el riu Esera, girarem a ma esquerra al primer desvio, anirem al càmping Esera, el passarem i anirem al cementiri de la població on deixarem el primer cotxe.

Tornarem a Castejon de Sos, atravessarem el poble, i aproximadament a un parell de km girarem a la esquerra per la carretera que va a Liri i Ramastue, hi ha un cartell que posa Liri 5 km.

Aquesta carretera de pujada, i pararem on trobem una corba de 45 graus a ma dreta, amb una esplanada de sorra per deixar els cotxes a ma esquerra i un moli abandonat a ma dreta que no es veu gaire.

El Pàrking

Vistes des del Pàrking

Accés al barranc: 5 minuts a peu

Des de on hem deixat el cotxe, en la esplanada de sorra, hi ha una caminet se sorra a ma esquerra on ens porta directament al barranc a sota la cascada 1, es a dir que començarem per la cascada 2. Si volguéssim fer la 1, hauríem de agafar un altre caminet a peu des de on tenim el cotxe que esta mes a la dreta.

Descens: 3 hores i 30 minuts aproximadament

Son 12 cascades d’aigua, no hi ha cap saltable. Les 3 primeres estan consecutives, de 10, 6 i 12 respectivament. Nosaltres comencem des de la segona, reunió en un arbre a ma dreta i la tercera vigilem amb el rebufo del aigua que cau amb força, probablement sigui el pas mes delicat del barranc.

Veiem la cascada numero 1 i la 2

Cascada numero 2

Seguidament ens trobem amb les cascades numero 4, 5, 6 i 7 seguides, de 10, 8, 6 i 12 metres, i un tobogan de 2 metres. Si tenim algun problema passat el tobogan tenim una via de escape que ens portarà a la carretera. De totes formes crec que podríem sortir bosc a traves des de molts llocs per anar a buscar la carretera.

Un tros a peu i cascada numero 8 de 12 metres.

Barranc del Liri o Gordo, o les 12 cascades del Liri

Caminem bastant mes i ens ve la cascada numero 9 de 20 metres, la mes alta, i desprès dels blocs la cascada numero 10 de 18 metres.

Cascada numero 9

Cascada numero 9, on putegem una mica oi??? jajaja

Vídeo

Cascada numero 10

i ja veiem el inici de la numero 10

Barranc del Liri o Gordo, o les 12 cascades del Liri

I la numero 11 i 12 de 15 metres cada una. A la que trobem una canal a ma dreta abandonada, just al costat de la ultima cascada ja hem acabat.

Cascada numero 11

Vídeo

Cascada numero 12, la ultima

Retorn: 30 minuts

Un cop arribem a la canal abandonada, sortirem a ma dreta, arribarem a un prat el vorejarem per la esquerra per girar al final a la esquerra i tornar a travessar el riu, llavors anar seguin el caminet o muntanya a vall direcció al Càmping (que de tant en tant el veiem) on hi ha a prop el cementiri.

One thought on “Barranc del Liri o Gordo, o les 12 cascades del Liri, Castejon de Sos, Osca, Aragó

1. El 12 de juny de 2011 hem fet aquest barranc, hem trigat 2 hores i 30 minuts i erem 6 persones, tambe anava carregat d’aigua!
    Pel retorn, millor continuar el barranc fins trobar un pont per on sortirem.