Camino de Santiago, el “francès”

Amb el pont del 1 de maig, decidim anar a fer el Camino de Santiago, decidim desprès de molt parlar de sortir de St. Jean Pied de Port, i arribar a Logroño, son uns 175 km, i tenim 7 dies reals per caminar, així doncs els càlculs surten ràpids, 25 km al dia.

Data: 28-abr-07
Etapa: Granollers – St. Jean Pied de Port
Mitja de transport:
Temps: 6 hores
Distancia: 550 Km

L’etapa

Rellotje 10:30 Sortida de Granollers

Rellotje 12:30 Comença a ploure

Rellotje 13:30 Fem una parada coca-cola a l’àrea de servei a prop de Saragossa (Alfaragin)

Rellotje 15:30 Arribem a Huarte, i decidim dinar, aprofitant que estem al Nord, anem de tapes amb la Meritxell, el Quico i nosaltres. Continua plovent.

Rellotje 16:30 Arribem a Auritz, on dormen Quico i Meritxell, el Hotel es molt acollidor.

Rellotje 17:00 Roncesvalles, desprès del hostal Posada trobem la Iglesia colegiata, en el primer arc a l’esquerra i podem fer les credencials, valen 1 Euro.

Rellotje 18:00 Continuem cap a St. Jean Pied de Port, la carretera te moltes curves, inclús ens trobem amb un gos assassí que ens ataca, tambe trovem una cabra encabronada que una mica mes i envesteix el cotxe, no trobem cap peregrino / peregrina, tampoc cap cotxe, i alguns arbres negres, i una frontera inexistent, finalment arribem a St. Jean Pied de Port.

Un cop hem aparcat el cotxe, estem 2 hores donant voltes buscant allotjament però tot es esta ple, in extremis trobem en un Hotel una habitació plena de pols aïllada. Preu: 48 euros per tots dos. Quin robo!

La Meritxell i el Quico marxen i ens deixem al cotxe les credencials i la cartera del Manys! jeje

Rellotje 20:30 Anem a sopar, busquem una pizzeria, però res de res, busquem un restaurat que facin pasta però res de res, finalment acabem a una taverna basco-francesa menjant un entrepà de xistorra fred, dolent, i guarru!

Rellotje 22:40 Anem a dormir ja que dema començarem ben d’hora.

Historia del camí: La ruta mil•lenària

Santiago era un dels dotze Apòstols de Jesucrist que, segons la tradició cristiana, va predica en Hispania abans de morir decapitat en Jerusalem en el any 44 DC.

La llegenda ens diu que el seu cos va ser traslladat en barca fins la fi del mon, on seria enterrat.

Vuit segles desprès, cap al any 812, una eremita veu flaixos de llums miraculoses i troba un cementiri i un sepulcre del Apòstol en el que avui es Compostela. El rei asturià Alfons II el Castro es trasllada des de Oviedo per visitar la tomba, començant així les peregrinacions a Santiago de Compostela.
Amb poques dècades, els peregrins omplen els camins i Compostela es converteix en un destí de peregrinació tant important com Roma i Jerusalem.

Santiago

Les fites

Les fites, son les marques que trobarem al llarg del cami que ens indicaran per on hem de passar, tant per la muntanya com per dins de les poblacions.

En el cas del “Camino de Santiago” basicament son fletxes grogues, no obstant trobem tota aquesta gama de tipus de fites:

fitafita

En tenim d’altres que normalment estan fora de nuclis urbans, amb una pilona de ciment i inclús ens indiquen els km que falten per alguna població

fitafitafita

Algunes poden tenir afegits!!!

Tambe hi ha els tipics cartells indicatius

fitafita

Algunes indicacions de últim moment o provisionals

fita

Tambe podem trobar fites a terra, aquestes acostumen a estar a nuclis urbans, o be per els cotxes

fitafitafita

Una especial per a l’entrada cap a “Logroño”

fita

La credencial

La credencial, la podem fer directament a Roncesvalles.

Rellotje Horari per fer la credencial: