Congost de Mont-rebei, Sant Esteve de la Sarga, Pallars Jussà

Congost de Mont-rebei
El espai natural del congost de Mont-rebei, un divertit camí amb un pont penjant i amb passamans per agafar-se per la gent amb vertigen, no cal equipació de ferrades ni escalada, es pot fer amb família però sempre vigilant. De visita obligada per la seva bellesa al congost.

Com arribar

Anem al Pont de Montanyana, despres agafem la carretera que va a Tremp (C-1311), i trobarem l’encreuament d’on surt la pista senyalitzada que porta a Sant Esteve de la Sarga. El camí ens portara al pàrquing de La Masieta.

La Ruta

El congost de Mont-rebei constitueix l’únic gran congost de Catalunya que es manté més o menys verge sense que el travessi cap carretera, ferrocarril o línia elèctrica. Únicament és travessat per un camí de ferradura parcialment excavat a la roca que permet gaudir d’una manera molt espectacular d’aquest indret. Les parets del congost arriben a assolir més de 500 metres de caiguda vertical, amb punts on l’amplada mínima del congost és de només 20 metres.

El Inici

El pont penjant

El camí va agafant alçada

Congost de Mont-rebei

Aquí veiem el camí espectacular.

Esta molt ben cuidat, trobem passamans per una major seguretat.

Sense vertigen!! ;)

Congost de Mont-rebei

Cap al final del camí, ens podem desviar per veure la cova Colomera. A dalt de la foto.

I ja arribem al Pantà de Santa Anna, podríem continuar caminant però ja tornem.

La tornada, la podem fer pel mateix camí, o si ens ho permet el nivell d’aigua del pantà, la podem fer pel camí de baix, molt similar al de la anada, però mes curt, mes abandonat i mes dolent.