El Taga per Pardines, Ribes de Freser, Ripollès

Taga
El cim per excel•lència del Ripollès, tot just 2.000 metres d’alçada, però amb unes bones vistes dels Pirineus. La pujada la faig des de Pardines i la tornada per Ribes de Freser (sense arribar-hi). Ruta circular.

Fitxa tècnica:

Cim sense cap mena de complicació, sense forts pendents, perfecte per iniciació a la muntanya. Com que tinc ganes de caminar i tinc temps allargo la ruta arribant quasibé a Ribes i desprès tornant a Pardines.

Desnivell acumulat: 1.313 m
Alçada Cim: 2.039 m
Longitud: 21,98 Km
Dificultat: Fàcil però llarga
Horari ascens: 3 hores
Descens: 2 hores i 30 minuts

Desnivell: Alçada x Km

Taga

Mapa amb els kilometres marcats

Com arribar

Anirem a Pardines, haurem d’anar fins a Ribes de Freser i desprès agafar la carretera GIV-5262 que ens portara a Pardines uns 6 Km.

Pardines

Ascensió al Cim del Taga

Sortirem des del centre de Pardines, direcció Camprodon, travessarem tot el poble fins a trobar una pista de ciment, agafarem aquesta pista que ens portara a Puigsac, seran uns 2 km fins arribar a l’Ermita de Santa Magdalena de Puigsac. També podríem haver arribat amb cotxe fins aquí.

Indicació a Pardines

Taga

El cim queda amagat pels nuvols

l’Ermita de Santa Magdalena de Puigsac

A partir d’aquí comencem a pujar anar resseguint el Torrent de Vilaró, al començament la pista es un camí ample on hi passa un cotxe, però a mesura que agafem alçada el camí es converteix en pista forestal, sense arbres i nomes prats on finalment pràcticament desapareix, anirem seguint unes marques de color groc, però no esta gaire ben indicat.

El Pic del Taga el veiem pràcticament sempre, arribarem a una vall anomenada Pla de Llagona, aquí haurem de fer la pujada fins la carena per la banda esquerra on arribarem a la Portella d’Ogassa de 1.810 metres d’alçada. Aquí hem perdo una miqueta, però orientar-se es molt fàcil.

A partir d’aquí seguirem per la carena fins arribar al cim del Taga.

El Cim del Taga

Taga

Cim del Taga ja de baixada

Descens del Cim del Taga

El descens el farem continuant per la carena, però ara descendim, direcció Ribes de Freser, deixarem a mà dreta Pardines.
Aquí no hi ha camí, anem seguint la carena i cap al final tendirem a l’esquerra, haurem de travessar una tanca.

Taga

Continuarem baixada avall, aquí tornem a veure les marques, arribarem al bosc, on ja esta força ben senyalitzat.

Comença el bosc

Aquí com que tinc temps faig una mica de volta per tornar cap a Pardines.