Els Encantats, Espot, Pallars sobirà

Els Encantats
Un gran pic al davant del Llac de Sant Maurici, probablement un dels cims mes fotografiats. Nosaltres el fem des del refugi Ernest Mallafré. Alerta perquè cal grimpar una miqueta, i es un dels cims on hi ha mes rescats.

Fitxa tècnica:

Desnivell acumulat: 850m
Alçada Cim: 2.748 m
Dificultat: Mitjana, hi ha grimpada
Horari ascens: 3 hores
Descens: 2 hores

Com arribar

Anem a Espot, a les portes del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. En el pàrking, a davant, tenim el servei de Taxis 4×4 que ens portaran a l’Estany de Sant Maurici, aquí comencem la caminada fins al cim dels Encantats.

Cim Els Encantats

Son dues agulles, el Petit Encantat (2.734 metres) i el Gran Encantat (2.748 metres), situades al sud de l’estany de Sant Maurici.

Primera ascensió: Fontan de Negrín (de Tolosa), Isidor Romeu (de Vielha), Raphaël Angusta i Bartolomé Ciffré, l’agost de 1901

Nosaltres fem la del Gran Encantat, la via mes coneguda. Aquest cop som la Ainhoa, la Marta, el Abel i el Jordi, trobem un gran dia amb molt de sol però amb una mica de vent.
Primer de tot una parada a l’Estany de Sant Maurici, i des d’aquí ja veiem la impressionant muntanya dels encantats.

l’Estany de Sant Maurici

Els Encantats

Comencem a caminar i amb pocs minuts arribem al Refugi Ernest Mallafré de 1.900 metres d’alçada, aquí ja deixem enrere el camí ample i ja agafem un sender per anar a parar a sota del pic dels Encantats. Aquest camí va resseguint el Riu de Monestero.

Refugi Ernest Mallafré

Passem pel Bosc de Samboiné i pel Bosc dels Fangassals i arribem a la Valleta Seca, aquí ja podem veure la canal de pedres que ens portarà al Coll dels Encantats, evidentment res d’arbres i moltes pedres, es el que te l’alçada!! :-)

Sortint dels boscos

Els Encantats

Encarrilem la canal, vigilant de no tirar pedres avall i ens enfilem al Coll dels Encantats, aquí ja tenim vistes de quasi 360 graus, la tranquil•litat i calma es absoluta, estem a uns 2.580 metres d’alçada.

Comencem amb la canal

El tram final de la Canal

Ja al Coll dels Encantats podem veure el cim

Resseguim el camí per plantar-nos a sota del cim del Gran Encantat, hi ha alguna corda instal•lada però jo no me n’enfiaria. Així que amb calma i pas a pas encarem aquesta ultima part mes aèria on s’ha de grimpar.

Deu ni do la verticalitat!!! :-)

Els Encantats

Quan arribem a dalt del Gran Encantat l’esforç queda totalment recompensat, tenim unes vistes privilegiades a l’Estany de Sant Maurici.

L’Estany de sant Maurici

No ser quines son les precioses vistes, si les muntanyes o elles!! :-)

Cim Aconseguit!!!!

El Petit Encantat

La baixada la fem pel mateix camí.

Els Encantats

La baixada per la Canal tambe es força divertida

La Llegenda

En aquest cas la llegenda diu que aquestes dretes agulles eren dos caçadors que havien fugit de missa per ser els primers a batre l’isard i que van ésser maleïts i varen quedar petrificats per sempre.