Etapa 02: Roncesvalles – Zubiri – Larrazoaña

Data: 30-abr-07
Etapa: RoncesValles – Zubiri – Larrazoaña
Mitja de transport:
Temps: 5:30 hores (fins a Zuburi) + 1:15 (fins a Larrazoaña)
Distancia: 25 Km

L’etapa

Part del perfil de l’etapa:

perfil etapa

vieira 06:00 Ens obren les llums i ens despertem per nassos. Carreguem les cantimplores a la mateixa font del alberg (esta a fora el carrer) i mirant el cel quasi negra nit observem que tindrem un bon dia.

vieira 06:45 Comencem la caminada, ens endinsem tot just surtin a ma dreta de la carretera direcció Bruguette.

vieira 07:20 Arribem a Bruguette, al costat de l’església trobem un bar que fan esmorzars i un espai cobert, que sembla un poliesportiu que creiem que en cas de massificació de peregrins es podria dormir.

Bruguette JordiBruguette Manys

Continuem caminant fins que veiem el cartell del Banc Santander a ma dreta (pintat a la paret), que es per on hem de trencar per continuar el camí. Però nosaltres continuem recta i al cap de 50 metres trobem a l’esquerra la panederia del poble, perfecta per a fer un bon esmorzar.

Panaderia

vieira 07:35 Reculem els 50 metres i ens disposem a travessar el pont de fusta. Caminem i caminem amb petites pujades i baixades. En aquesta ruta cal destacar la varietat de terrenys que ens trobem al llarg de tot el recorregut. Tothom esta d’acord en que per algun motiu que encara desconeixem els cartells que fan referència als últims 4 km per arribar a Zubiri no son de fiar.

Fita de Zubiri

vieira 12:15 Arribem a Zubiri travessant el riu pel pont medieval, que ens deixa just a la placa central. Busquem un bar i prenem una cervesa amb un plat de formatge i unes olives. Veien que es molt d’hora i que el poble deixa molt que desitjar, reculem fins el pont i continuem cap a Larrazoaña.

vieira 13:00 5’5 Km es la distancia que ens queda per arribar a Larrazoaña. Aquest trajecte discorre per la vall amb grans mostres de la riquesa fluvial que te aquesta regió.

Anant cap a Larrazoaña

vieira 14:15 Arribem a Larrazoaña, per arribar hem travessat un altre pont medieval i passat l’església a ma esquerra trobem el alberg municipal.

Reservem per sopar al únic restaurant del poble que dona menús a les 19:00, 20:00 i si convé a les 21:00. Preu del menú: 10 euros.

El restaurant:

Restaurant de Larrazoaña

vieira 19:00 Sopem al restaurant, i com que compartir es viure, compartim la taula amb 2 brasilenys, la sabrina i el Maucho. El sopar va estar a les expectatives de qualsevol peregrino que hagi fet 30 km: de primer pasta amb un sofregit de verdures de l’hort i salsitxa típica de la zona, de segon estufat de vedella per a sucar-hi el pa.

Alberg Municipal “Consejo de Larrazoaña

Obren a les 15:30, per tant ens hem d’esperar.
Preu per dormir: 6 euros
Aquest alberg es pot cuinar.

Puntuació del Alberg: Jordi un 5’5 i el Manys no es veu en ganes de puntuar, els lavabos son petits, fan pudor a pixum, hi han 2 dutxes sense prou aigua calenta per les 2!

Alberg Municipal

Zubiri

La capital de la Vall de Esteribar, es el lloc mes poblat en tot el tram del Cami de Santiago al nort de Pamplona.

El seu nom prové del “vascuence” i es tradueix com “Poble del pont” degut al pont medieval que s’ha de travessar per entrar a la població. Aquest lloc ja contava amb un pont que existia en el any 1097, i el seu origen pot ser inclús roma, encara que el actual es original del segle XIV varies vegades reconstruït.
El pont es conegut com el de la Ràbia, per una tradició que assegurava que si els animals domèstics rodejaven 3 cops el pilar central del pont, llavors quedaven curats o immunes a la Ràbia. La tradició diu que això era degut a que sota el pont es trobaven les restes de santa Quiteria. En unes obres en el pont es varen trobar una relíquia, avui guardada a la parròquia de Sant Juan Bautista en Burlada.

Zubiri PontZubiri

Larrasoaña

Es una població habitual de descans abans de arribar a Pamplona. Per això, va arribar a tenir 3 hospitals de peregrins. Davant de la casa del Concejo i del refugi de peregrins, es troba la casa de Santiago Zubiri, metge durant dècades, que conserva en una sala molts records jacobians del Camí de Santiago al llarg del segle XX, rebuts de tot el mon.

FOTOS

Bruguette

El Camí

El Camí amb mes peregrins

Paisatge

un riuet

En memòria a un Japonès

memorial a un japonès

Durant una estona xerrem amb Francès

francès

jordi

Foto sobre el Pont de Zubiri!! ;)

jordi i Manys al Pont

Continuem

jordi

… i per fi arribem, potser una mica cansats? jejeje

alberg

Larrazoaña

3 thoughts on “Etapa 02: Roncesvalles – Zubiri – Larrazoaña

1. ei marikilla! kina passada les fotos i els comentaris del Cami de Santiago, que sapigues que la teva pagina web i la info que conte em servira de molt i ja mestic imprimint les etapes perque seran bastant semblants a les que fare, ja que jo començo a Roncesvalles i vaig a laventiura fins on arribi, jeje. Bueno nen, una abraçada ben forta i aviat ens retrobarem tots de nou!

2. Kom molaria poguer continuar amb el Cami de Santiago, espero que et serveixi força la info, y a veure fins on arribes!!!
    Kina envejaaaaaaaaaaaaaaaaa PEREGRINOOOOOOOOO
    Ja ens explicaras la teva experiencia!!!

Buen camino! :)

3. lalberg te Larrasoaña era bastant fuixet, i sobretot el sopar al nomes haber-hi un restaurant haviem d`anar a petar tots allà, era car i dolent, jeje. pel demés una etapa molt maca amb una baixada impressionant arribant a Zubiri, abans de Lasarroaña! genial peregrinos!!!