Etapa 03: Larrazoaña – Pamplona

Data: 01-maig-07
Etapa: Larrazoaña – Pamplona
Mitja de transport:
Temps: 3:45 hores (sense parades)
Distancia: 17 Km

L’etapa

vieira 07:15 Ens despertem amb gran sorpresa ja que tant sols queden els 2 menorquins. La nit ha estat molt dolenta; tot i ve adormit 11 hores alguns individus ens han donat la nit, ha estat com estar a un concert a primera línia de roncs de tota l’escala de sons possibles.

vieira 07:50 Marxem del calvari per endinsar-se a un altre. Durant dos hores i quaranta minuts, caminant pel mig del fang, amb espurnes d’aigua que en mica en mica et van calan, amb 10 graus de temperatura, i tenim la mala sort de no trobar un bar, hem aguantat tot el camí com uns autèntics peregrins (cal destacar que hem passat per molts poblets petits).

JordiManys

Recomanem per aquest tram portar quelcom de menjar.
Nota: el restaurant on havíem sopat al mati esta tancat per esmorzar.

vieira 10:30 Arribem a Villava, al primer bar que trobem, que casualment es el que tothom troba primer (peregrins), prenem un cafè amb llet amb els nostres companys retrobats menorquins. Estem uns 30 minuts recuperant forces.

Villava

vieira 11:00 Ens resten 4 km fins a Pamplona. L’entrada a Pamplona la realitzem “por lo grande”, entrant entre mig de les muralles del casc antic.

vieira 12:00 Arribem a Pamplona, la pluja es mes intensa, ara ja cala del tot, i a la corbà dels Sant Fermines anem a fer la primera cervesa del dia. Al sortir ens trobem els brasilenys del sopar anterior que gratament ens informen del hospedatge en el alberg municipal. Tot seguit ens hi apropem i ben aviat quan son les 13:00, obren les portes.

Jordi

Tot i que a Roncesvalles van surtir 436 persones i s’esperava tindre un complet, la gent ha anat desperdigant-se al llarg del camí.

vieira Per la tarda visitem Pamplona i se’ns dubte parem a dinar i ha sopar al carrer mes important de tapes: Estefa, que dona nom també a un dels bars de millor preu i qualitat: Bar Estefa.

de tapes

Alberg Municipal de Pamplona

L’alberg te una capacitat de 100 places, amb aigua calenta, amb diferents aparells per la neteja de la roba, tot i que avui estaven espatllats. Ben situat al costat del casc antic ideal per anar a fer tapes.
Obren a les 13:00 i tanquen a les 22:00.
Atenció al mati obren les llums a les 6:00.
Sortida a les 6:30 a 8:00.
Preu per dormir: 5 euros
Habitacions de 4 a 6 persones.
Aquest alberg es pot cuinar.

Puntuació del Alberg: Jordi un 9,5 crec que de moment es el millor i el Manys ???

alberg

Pamplona / Iruña

Va ser fundada per un general roma “Pompeyo”. Durant l’edat mitjana es van formar 3 barris o burgos, que es van unir en el segle XV.

El cami de Santiago entra per la part històrica de la ciutat, entravessa les muralles i passa per el Ajuntament. (típic per tothom per el tradicional “chupinazo” de les festes de “San Fermín”).

“Encierro”: El origen del encierro se remonta a la época medieval. Los toros para la lidia eran conducidos por las calles al amanecer, desde extramuros hasta la plaza pública que serviria de coso. Muchos pamploneses se acostumbraron a correr delante de los astados, una práctica reiteradamente prohibida por las autoridades, pero que sin embargo cada vez reunía más adeptos, hasta que finalmente acabó transformándose en una arraigada tradición.
Hoy el Encierro es el acto central de los Sanfermines, que se celebra del 7 al 14 de julio a las 8:00 de la mañana.

encierro

Links

Pamplona
Sanfermin

FOTOS

El primer dia que ens enganxa la pluja!

camí enfangat

mes pluja

La nit abans i una part del Camí la fem amb aquest menorquí.

menorquí

Puente de San Pedro

Pamplona, les muralles

Pamplona muralles

I no podem desaprofitar de anar de tapes!! Hummmm!! Bonissimes!!! :)

de tapes

Aprofitem a la tarda per rentar la roba i fer un cop de cap!

Manys dormint

I fem mes visites

Pamplona

El Ajuntament

Ajuntament

… i sobretot, cal anar a fer com a mínim una tapa al Bar Estafeta, del carrer Estafeta!!!