Etapa 04: Pamplona – Puente de la Reina

Data: 02-maig-07
Etapa: Pamplona – Puente de la Reina
Mitja de transport:
Temps: 5:45 hores (sense parades)
Distancia: 25 Km

L’etapa

vieira 06:00 Ens obren les llums, i amb un “buenos dias” ens fan saltar del llit. Hem tornat a tindre serenata, però aquest cop a estat escandalosa de 6 persones que érem una d’elles semblava que el matessin, o mes ben dit que li surtis un aliens de les entranyes.

vieira 06:45 No obstant, animats perquè sortim de Pamplona, sortim als carrers en busca de la Vieira. Temperatura: 4 graus, fa un fred que pela i busquem desesperats un bar, que per sort el trobem tot just acabat el parc.

vieira 07:15 a 07:40 esmorzem

vieira 07:40 Arranquem amb molta boira i fred. Un cop deixem l’asfalt ens endinsem amb uns paratges mes planers i de cultius que costa cap amunt ens porten als miradors mes impressionants que hem vist fins ara. Això si, sempre acompanyats dels esplendorosos molins de vent que carenen totes les muntanyes del voltant.

Els Molins

Es en aquest punt on ens tornem a retrobar amb els amics brasilenys i ens fem quatre fotos aprofitant les estàtues de El Perdón. Tot i que el dia s’ha anat arreglant i ha sortit el sol, les pluges anteriors ens han deixat el seu llegat en forma de fang.

El Perdón

vieira 12:00 Hem passat alguns poblets però en aquest Uterga trobem un dels bars que aconsellem a qualsevol qui faci aquesta ruta: “Camino del Perdón” i el trobem cap al final del poble a ma esquerra seguint el camí. Un entrepà gegant i amb forca condiment, una canya ben freda i un pastis per acabar-ho de adobar feien les nostres delícies.

Entrepà a UtergaEntrepà a Uterga

vieira 12:45 Amb la panxa plena tornem al camí direcció Muruzaval, un cop allí i havent fet 4 fotos obligatòries tirem cadena avall per fer els últims km al Puente de la Reina.

vieira 13:45 Entrem a Puente de la Reina, a la entrada del poble trobem el alberg municipal “Prades Reparadores”, on parem per fer nit.

vieira Un cop hostatjats, dutxats i situats, fem una volta pel casc antic, descobrim les seves esglésies els seus carrers els seus bars les seves tendes de alimentació … I se’ns dubte el magistral pont de la reina que fa honor al seu nom.

Puente de la Reina

vieira Per sopar anem al únic restaurant obert, el Joaquin, que per cert el servei es pèssim, ens tenen 2 hores per a sopar, el menjar podríem dir que es just tant de quantitat com de qualitat, sort que sopem amb els Brasilenys i passem una bona estona, amb tres botelles de vi. Mencionar que la menestra no es menestra, es una sopa de verdures, que l’escalopa no es escalopa, sinó un llibret cremat de pernil dolc amb formatge, i els postres son ridículs.

El restaurant que no recomanem

Entrepà a Uterga

Alberg Municipal “Prades Reparadores”

L’alberg te una capacitat de 100 places, amb lavabos i neteja mes que acceptable amb aigua calenta.
Obren a les 12:00 i tanquen a les 23:00.
Sortida a partir de les 8:00.
Preu per dormir: 5 euros
Habitacions de 6 a 8 persones.
Aquest alberg es pot cuinar.

Puntuació del Alberg: Jordi un 7 i el Manys 7,5 (tot i que l’ambient que es respira a l’exterior no es del meu agrat).

alberg

Alto de El Perdón

Aquesta muntanya, dita el Alto del Perdón, separa la conca de Pamplona de Valdizarbe. El punt on el cami de Santiago creua aquest port, hi ha un monument al peregri, al costat del Parc eolic. La obra representa un grup de peregrins guiats per la Via Lactea i s’ha convertit en pocs anys amb una de les postals mes famoses de la ruta Jacobea.

Puente de la Reina

El Puente de la Reina (capital de Valdizarbe) es on es reuneixen els peregrins que venen de França per Roncesvalles i els que venen de Aragó per creuar el riu Arga per el pont que dona nom a aquest poble.

Aquest pont va ser construït per la reina Mayor, esposa de Sancho III de Navarra, en el segle IX, es una de les millors mostres del romànic.

Links

Alberg i restaurant el camino del Perdón

FOTOS

Comencem amb molta boira

Boira

El camí de pujada a El Perdón

Pujant el Perdón

Alto de El Perdón

Manys en El Perdón

Jordi en El perdón

Els nostres amics brasilenys, La Sabrina i el Jose!!!

Sabrina i Jose

Tots

Mes vistes des de El Perdón

El Perdón

Continuem caminant

El cami

El Puente de la Reina

Vistes des del Pont

a pendre una mica el sol! ;)

Mes coses per visitar en el Puente de la Reina

6 thoughts on “Etapa 04: Pamplona – Puente de la Reina

1. impresionant el pont… mara meva quina currada …

ara si haig d’escollir una foto… em kedo amb la teva acariciant el burro… també tocaves? xDDDDDD

2. jaja! que maco el pont de la reina! lalberg que vau estar vos em van dir que estava molt be, pero nosaltres ens vam trobar tots a un nou alberg que havien construit passat el pont i que valia 8 euros pero tenia piscina i tava molt ben cuidat! alla vam sopar genial i visita pel poble que es molt maco!