Parque Nacional de Torres del Paine, Patagonia, Chile

Torres del Paine, Chile

Parque Nacional Torres del Paine Parque Nacional Torres del Paine

UNESCO: Reserva Mundial de la Biosfera (1983) Reserva Mundial de la Biosfera (1978)

Fecha creación: 1959
Superficie: 181.414 hectáreas

El Parque Nacional Torres del Paine está ubicado en la XII Región de Chile, entre el macizo de la Cordillera de Los Andes y la Estepa Patagónica, en la provincia de Ultima Esperanza, comuna de Torres del Paine.

Logo Parque Nacional Torres del Paine

Circuito: Mirador Las Torres
Recorrido:
5’5 km Alberge Las Torres – Alberge Chileno
3’2 km Alberge Chileno – Campamento Torres (no llegamos porque el desvío esta antes)
0’8 km Campamento Torres – Base Las Torres

Total 7 horas ir y volver, 19 km.

Empezamos desde el Alberge de Las Torres, primero de todo nos encontramos con el río Ascencio, lo cruzamos por una pasarela.

El puente

Puente río Ascencio

Tras unas 2 horas de ascensión a pie llegamos al refugio Chileno.

Refugio Chileno

Después seguimos bordeando el río Ascencio y a una hora y media de una fuerte subido encontramos una laguna a los pies de las majestuosas Torres del Paine. Que vistas tan espectaculares de las 3 torres, el esfuerzo a valido la pena, Quim y yo estamos boca-abiertos, no decimos nada hasta pasado unos minutos, las vistas son ESPECTACULARES!!!

Torres del Paine

La Torre Sur, Central y Norte comprenden este espectacular paisaje que por años ha sido contemplado por miles de turistas de todo el mundo, así como también sus paredes de más de 1 kilómetro han desafiado a expediciones que añoran alcanzar sus cumbres.

Parque Nacional Torres del Paine

Puerto Natales Puerto Natales

Población Población: 18.000 habitantes
Población de la patagonia Chilena, prácticamente la gran mayoria de turistas vienen a esta ciudad como campo base para el Parque Nacional Torres del Paine, se encuentra a 115 km.

Punta Arenas Punta Arenas

Población Población: 120.000 habitantes
Es la capital de la XII Región de Chile, situada en Tierra de Fuego Chilena, a 247 km de Puerto Natales. Por su población es una ciudad, nosotros a penas estamos 2 horas, el tiempo suficiente para comer y para que Quim se quite el hombro de sitio!! Jejeje

Ahora reímos pero cuando bajamos del autobús, y se cargo su mochilla de 20 kilos a su espalda, esta no aguantó y …CRACK!!!!!

Que carita de malo!!!!

Quim roto

Información Mas información en la red

Reserva mundial de la biosfera
Gobierno de chile

Raport del día Raport del día 27-Oct-07

Calafate – Esperanza – Río turbio – Puerto Natales

Tot el mati fen plans per sortir de Calafate, el avio caríssim, el bus tot ple, totes les combinacions trencades, finalment trobem una sortida i decidim anar a Puerto Natales i fer el Parc Nacional de Torres del Paine.

El bus surt de Calafate a les 12 i arribem a Esperanza sobre les 14:30, aquest poble, … Nomes coneixem la gasolinera perquè el poble no el veiem (potser es la gasolinera) de fet no surt ni als mapes. Dinem i coneixem la Laura de Barcelona i un valencià que han fet tot Xile, però el bus va a tope i no venen amb nosaltres, el bus surt a les 15:45 i arribem a Rio Turbio cap a les 18:00.

A Rio turbio fa molt fred, fins i tot comença a nevar, i quan fem un te calent ens expliquen que el dia abans s’han despertat amb tot el terra enfarinat.

A les 19:45 agafem un bus “cootra” travessem la frontera i anem a Puerto Natales. En aquest bus coneixem un alemany de 30 anys de ……. porta un any viatjant per tot el mon.
Dormim al “Residencial danicar” i compartim habitació amb 2 americanes.

Per sopar primer cal treure pesos xilens, anem a sopar amb el alemany, les 2 americanes de l’habitació i un altre amiga, anem a fer unes pizzes.

Raport del día Raport del día 28-Oct-07 by Quim

Parc Nacional Torres del Paine

Recorregut:
5’5 km Alberg Las Torres – Alberg Chileno
3’2 km Alberg Chileno – Campament Torres (no arribem pk el desvio esta abans)
0’8 km Campament Torres – Base Las Torres

Total 7 hores anar i tornar, 19 km.

Ens llevem a les 6:40 esmorzem i agafem un bus q ens portarà al Parc Nacional es a dir a les 8 estàvem en ruta, passem tot el poble i anem pujant la muntanya, i el paisatge també va canviant, comencem a veure les primeres muntanyes nevades de molt a prop, la carretera s’ha convertit en un camí forestal; el primer lloc q parem es un creuament on es pot anar a Punta Arenas nomes hi ha un edifici gran per comprar records i fer un cafè, desprès de 20 seguim amb el trajecte, al cap de mig hora ja arribem a l’entrada al parc, paguem i ens col•loquen en uns minibusus q ens portaran ara si a l’inici del trekking.

Hem de creuar aquest pont amb el minibus, de fons les Torres del Paine

Torres del Paine

Al arribar al destí comencem a caminar, de moment ens fa sol, ens treiem roba perquè augmenta la calor i també augmenta la pendent, passem el primer refugi es a dir portem dos hores ens queden 2 hores mes per arribar a la base de les torres passem l’hora següent per un bosc bastant dens de vegetació, i comencem el tram final 800 metres per sobre d’unes roques q semblaven q no s’acabin mai. Al final el premi les Torres del Paine a ple sol sense ningun núvol de tempesta, pel Jordi ha estat un orgasme amb la naturalesa també per mi perquè realment l’esforç q hem fet i lo q hem vist ha valgut molt la pena, crec que ha estat un dels llocs mes bonics del viatge per l’Argentina però en aquest cas a Xile.

Raport del día Raport del día 29-Oct-07

Puerto Natales – Punta Arenas – Puerto Montt

Ens aixequem a les 8.30, esmorzem anem a una agencia i comprem els bitllets de avio, seguidament comprem els bitllets de bus x anar a Punta Arenas.

A les 10 agafem el bus “buses pacheco”, sobre les 13 arribem a Punta Arenas, just sortir del bus carreguem les motxilles i CRACK!!! El quim comença a cridar i es tira al terra i nomes crida: el ombro! L’ajudo a treures la motxilla, … La cosa pinta malament quasi no pot moure el braç! Carreguem motxilles ens anem 2 quadres avall a la oficina de turisme, i parem per dinar. Al dinar anem ràpid perquè sinó perdrem el vol, en el quim se li ha refredat el ombro i desprès de dinar ja no pot fer res. Així k agafem un taxi, aquí els taxis funcionen amb gas!

Arribem al aeroport, embarquem i comencem a fer les trucades pertinents al racc per buscar una clínica a la següent destinació: Puerto Montt. El avio el quim ho passa fatal, fins i tot fa por amb la seva cara, quin patiment.

Arribem a Puerto Montt, al aeroport busquem allotjament i anem a residencial embassy, un hostal molt cutre, mentre esperem k vingui el metge vaig a comprar aigua i a la terminal de buses x demanar info x marxar a Bariloche, la veritat es k la ciutat pinta força malament, a mes a mes tant el taxista com la dona del hostal i com un noi del carrer ens diuen k vigilem k es força perillós.

Finalment ens truquen i ens diuen que anem a la Clínica Los Andes, anem amb taxi el qual ens diu que al vespre millor no sortir al carrer i que ell sen anava al hospital perquè el divendres un amic seu li havien disparat 3 trets.

La clínica es privada, tot es força correcta tenint en compte el país, li fan una radiografia al quim i el Dr Roberto Negrin li troba el ombro fora de lloc, així que li proposa de intentar posar-li be o si no ho aconsegueix anar a un hospital públic “con cirugia y anastesia”. El Dr. molt professional aconsegueix posar-li el ombro be desprès de un majestuós crit de dolor del quim. Ja mes contents ens donen l’alta i cap al hotel.

Una historia mes a explicar, de totes formes amb el cotxitril de hotel, on tot fa mitja por, cap dels 2 es dutxa! Jeje

Puerto Montt

FOTOS

Primeras vistas del valle

Un pajarituuuu! :)

Ocell

Subiendo hacia la Base de Las Torres

Subiendo hacia la base de Las Torres

Subiendo

Ultima subida para llegar a la base de Las Torres! (ya llevamos 4 horas sin parar a pie! :)

Ultima subida

Las Torres del Paine …

Torres del Paine

… nos hacen falta algunos minutos para reaccionar!!!!

Empezamos a reaccionar!!!

I la bajada … otras esplendidas vistas!!!

2 thoughts on “Parque Nacional de Torres del Paine, Patagonia, Chile

1. De fet va ser un dels parcs naturals més bónics que ens trobat pel viatge, va ser una caminata durilla sobretot els últims 500 metres però amb una reconpensa q no te nom, un cop a dalt s’aixecaven aquelles 3 majetuoses torres ( de difícil accés inclús per gent molt experimentada) però va valer molt la pena desviar-nos una mica de la ruta argentina, tot i q el record q m’en duc de Xile es la sortida de l’ombro (encara actualment arrossegu molesties), i la por q vaig passar en aquella ciutat (l’únic lloc dels q he estat del meu viatge amb el Jordi i el Kilian) i si l’hotel era un coxitril de cuidado, pero bueno va passar i varem brindar pel doctor!!!!!

2. Ieeeepa Quim!! Ja tocava que deixessis algunes paraules plasmades al blog!! Ja em pensava que aquest mosso que surt a les fotos d’Argentina era un doble del Quim que vaig conèixer un dia a Mataró, jeje.
    A veure si t’animes a seguir les novetats del freakyblog i deixar anar alguna cosa com… que la “professionalitat” del fotògraf va millorant al llarg del blog! (he estat comparant la foto del pajaritu d’aquesta etapa argentina amb les fotos d’animalons de Suïssa). Un olé per fotògraf!! ;)