Tossa Plana de Lles amb Raquetes de Neu, Lles de Cerdanya, Cerdanya

Tossa Plana Lles
Sortida amb els del Club Muntanyenc Terrassa, som una bona colla, pujarem amb Raquetes de neu el Cim de la Tossa Plana de Lles (el segon cim mes alt de la Cerdanya) i el baixaré amb Snow.

Fitxa tècnica:

Cim molt agradable de fer sense fortes pendents, perfecte per iniciacio als esports hivernals de muntanay tipus raquetes de neu, esqui de muntanya, …

Desnivell acumulat: 1.078 m
Alçada Cim: 2.905 m
Longitud: 12,75 Km
Dificultat: Fàcil
Horari ascens: 3 hores i 30 min.
Descens: 1 hora amb snow

Desnivell: Alçada x Km

Tossa Plana Lles

Mapa amb els kilometres marcats

Com arribar

Anirem a l’estació d’esqui de fons Lles de Cerdanya, i deixarem el cotxe al pàrking, just on hi ha el restaurant i les pistes d’esquí.

Ascensió al Cim Tossa Plana de Lles

Sortirem des del pàrquing de l’estació de fons de Lles de Cerdanya, a 1.953 metres d’alçada, ens equiparem i pujarem per la part dreta del bar-restaurant direcció cap al Bosc de la Mata, el camí esta ben senyalitzat.

Continuarem caminant pel bosc fins arribar al Refugi del Pradell a 2.115 metres d’alçada. Aquí ja podem veure algunes vistes del Cadi.

El refugi en el fons

Tossa Plana Lles

Un cop passat el refugi, ràpidament trobem la carretera del Pradell, que a ma dreta ens portaria al Restaurant de l’estació d’esqui de fons, a l’inici. Nosaltres travessem la carretera i continuem pujada amunt pel bosc (no agafem la carretera).

Des de la carretera veiem aquest cartell

A partir d’aquí ja tenim pujada, primer entre el bosc però aviat arribem al Pla de les Someres on no hi ha bosc. La pujada es força suau però constant i es un regal les vistes cap al cadi i en general cap a tota la Cerdanya. Amb 3 hores i mitja ens planarem al cim.

Tossa Plana Lles

ara carregat com un burro però despres … fiuuuuu

Aquest no es el cim!!!

Ara si que veiem el cim

El Cim de la Tossa Plana de Lles

Vídeo

Descens de la Tossa Plana de Lles

El descens el farem pel mateix camí de pujada, però l’esforç d’haver carregat el Snow i les botes a l’esquena té una gran recompensa,… 30 minuts de baixada amb snow fora pista amb una neu tipus primavera i sense trepitjar, ja que es pot baixar per qualsevol part de la muntanya. Uns 600 – 700 metres de desnivell amb snow!!!!
Abans d’arribar al Refugi del Pradell, quan entrem al bosc, haurem de continuar a peu, mes o menys uns 30 minuts a peu fins al cotxe.

El Restaruant-Bar de la estació, perfecta per fer la birra!!! ;)