Trekking 4 dies a les muntanyes de Usambara, Regio de Tanga, Tanzania

Muntanyes de Usambara, Lushoto
Des de Lushoto faig un trekking de 4 dies per les Muntanyes de Usambara, uns 80 km, passant per poblets rurals on no hi ha carreteres, ni cotxes, … probablement la Tanzània mes real.

Muntanyes Usambara

UNESCO: Reserva Mundial de la Biosfera (2000) Reserva Mundial de la Biosfera (2000)

Data creació: 2000
Superfície: 83.600 hectáreas

Són part de les Muntanyes de l’Arc Oriental que comencen a Kenya i s’estenen a través de Tanzània, i són un dels punts calents de biodiversitat a l’Àfrica. La serralada és accessible des de les ciutats de Lushoto a l’oest.

Les Usambara són bastant úniques ja que, tot i que són a l’Àfrica Oriental, les seves àrees verges són cobertes del mateix bosc tropical que avui roman principalment a l’oest del continent. La serralada es formà fa gairebé dos mil milions d’anys i a causa de la manca de glaciacions i d’un clima relativament consistent, la selva ha existit durant un període llarg, causant una evolució única que ocasiona una quantitat impressionant d’endemisme i un bosc molt antic.

Sortu de Moshi amb bus, per variar una hora de retard i ja arriba ple. Impossible entrar tota la gent a dins el bus, amb tots els paquets, si el bus és de 50 persones ens fan entrar 300, i no és cap exageració. Els seients de 2 es converteixen en 4, el passadís ple de gent dreta, mig assentada al reposa mans, inclús a les escales de davant hi ha tanta gent que no es pot ni tancar la porta. El meu cos toca amb 5 persones mes, i això que teòricament tenia un seient premium, suposo que volia dir seure a un seient. Tot això sense aire condicionat.

El que hem va vendre els seients del bus

Muntanyes de Usambara, Lushoto

Quan finalment, al cap d’una altre hora, ens belluguem una policia feta una fera es posa davant el bus per fer-lo parar, el bus no para i ella s’aparta, desprès la policia comença a cridar fins que li fan cas i para.
La policia aconsegueix pujar al bus i ens anem a comissaria. Aquí estem una altra hora, estem a 40 graus i ningú baixa del bus, jo no puc mes i si que baixo. Finalment el conductor paga una multa i ens deixa continuar circulant com a sardines, INCREIBLE!! This is Africa!!!
El bus va parant a totes les parades del cami i agafa a tothom, i no parem ni per dinar.
Sobre les 3 de la tarda arribem a Lushoto, unes 7 hores sense poder anar al WC, suat, aixafat, deshidratat,…

Un cop aquí i desprès de desfer-me de tots els caçadors de turistes, (jo el únic blanc) aconsegueixo trobar un hostel, TUMAINI HOSTEL, que casualment no té aigua a les dutxes.

Contacto un trekking de 4 dies amb guia per les muntanyes d’Usambara, pago 150$, teòricament serem 3 persones mes, però al endemà tots s’han posat malalts i nomes hi sóc jo.

El trekking genial, durant aquests 4 dies hem passat per boscos, hem vist camaleons, monos, ocells, molts petits poblats i casetes. També hem vist que és una regió molt agrícola, esta tot ple de conreus: pastanagues, tomàquets, coliflors, pebrots… És l’hort de Tanzània, exporten per tot Tanzània les verdures.

Muntanyes de Usambara, Lushoto

Alguns pobles surten els nens per tocar-me i jugar, d’altres llocs els nens estan estirats pel terra i nomes hem miren, i la gran majoria de nens treballen a les hortes.

Quan entrem en algun poblat mes gran aquí canvia tot, els nens van ben vestits i tenen escola.

La tornada la fem en un bus per una pista forestal, surt a les 5 del mati, i va parant a tot arreu on hi ha gent, de fet quan hem de baixar, el bus esta tan ple que hem de sortir per la finestra!
;)

FOTOS

La fruiteria

Un hotel??? ;)

Al fons una escola

Un convent de monges amb un col.legi

La carniseria

Una familia que fa ceramica