Via Ferrada Gorges de Salenys, Santa Cristina d’Aro, Baix Empordà

Baix Empordà, Santa Cristina d’aro, direcció Romanya de la Selva, una via ferrada molt fàcil i perfecta per a la iniciació, força fresqueta, així que recomanada per el estiu.

Com arribar
Agafem la Carretera de Llagostera a Platja d’Aro i anem direcció Llagostera, i sortirem per la sortida de Llagostera i Romanya de la Selva. Aquesta sortida ens porta a una rotonda sota d’aquesta carretera, agafarem el trencall direcció Romanya.
Passarem per el costat del restaurant on quan tornem aprofitarem per fer la cerveseta quan acabem la via.
Continuarem la carretera fins on veurem a ma esquerra un prat amb una petita masia i trobarem un camí de carro a ma dreta on girarem i deixarem el cotxe. A partir d’aquí pel camí de la dreta a peu. Caminarem per un petit sender individual a ma dreta que ens portarà a la font del ferro.
Continuarem fins arribar al riu, on normalment esta sec, de fet trobarem aigua desprès de pluges, on també el podem fer.
Enseguida veurem el començament del barranc a ma dreta just on hi ha una petita gorja.

Mapa; Enllaç al Google

Informació de la via

Barranc recomanat per desprès de pluges ja que el farem per sobre el caudal del riu. També recomanada per el estiu perquè es opaca, humida i fresca.
Via ferrada molt fàcil, curta i recomanada per gent principiant.
També te moltíssimes vies de escape en cas de que trobem una tram difícil pel nostre nivell.

Via feta per: Albert Gironès

Horari via: 1h i 30 minuts
Descens: 15’

La via

La via ferrada son 3 trams, el Pou de les Goges, el Ressalt de la Murtra i el Salt del Llop.

El Pou de les Goges, hi ha ressenyes que parlen de una tirolina de 20 metres però actualment no hi es, en seguida arribem a dins la gorja on les dues parets estan separades per un metre. La llegenda explica que és un pou sense fi. Altres diuen que hi van posar un fil de molts metres i no van arribar a tocar fons. El salt d’aigua que va a desembocar en aquesta gorja és molt estret, amb unes parets molt verticals.

El Ressalt de la Murtra, trobarem una tirolina opcional de 40 metres, cuidado que no te sistema de frenat! I continuarem amb un ziga-zagues de Ponts tibetans, 5 ponts de 8, 11, 13, 13 i 25 metres.

El Salt del Llop, es el últim tram i te 3 ponts diferents, un pont himalayo, un pont tibetà i un pont de fusta. Aquest últim salt d’aigua té 55 metres d’alçada i quan baixa aigua forma com una cua de cavall.

Quan acabem la via tindrem uns 5 minuts a peu fins el cotxe. Següent pas: una clara de mig ben fresqueta! Jejeje