Yolyn Am Canyon, 3a etapa Tour Desert Gobi, Mongòlia

Yolyn Am Canyon
Ultima etapa abans del Desert del Gobi, grans muntanyes, rius, arbres, animals, … i despres a buscar fossils de dinosauris al vell mig del desert.

Parc Nacional de Gurvansaikhan

Parc Nacional de Gurvansaikhan, al Yolyn Am Canyon. Son les muntanyes de Gurvan Saykhan, anem a prop del pic de Shand Uul de 2.815 metres d’alçada.
Primer arribem a un ger que es la entrada del parc nacional on hi ha una valla, comprem les entrades.

Tour Desert Gobi: Yolyn Am Canyon

Entrada al Parc

Abans parem per anar al WC :-)

Entrem amb la mateixa furgoneta, les muntanyes comencen a agafar alçada, i comencem a veure mes verd, algun arbust, i mes vida.

Potser fem uns 8 km amb la furgo i desprès continuem a peu, el paisatge ha canivat completament, aixo ja no es una estepa, aquest paisatge es molt semblant al dels Pirineus, trobem un rierol amb l’aigua molt transparent, veiem una especie de esquirols per tot arreu,…

Caminem una hora, uns 4 km aproximadament, les muntanyes s’han fet molt mes altes i el riu s’ha encanyonat molt mes, en aquest canyó durant molts anys al hivern hi havia gel, per això li diuen Ice Canyon, però fa 5 anys que no hi ha gel ni al hivern, ho atribueixen al canvi climàtic, de totes formes en aquestes èpoques del any no n’haguessim trobat de gel.

Estan per tot arreu

Tour Desert Gobi: Yolyn Am Canyon

La tornada (4 km mes), ens espera el dinar que ens ha preperat la suki, arros altre cop.

On dinem

Bayanzag, buscant dinosauris

Seguidament agafem la furgo per fer 100 km mes i arribar a Bayanzag, hem deixat les muntanyes enrere i torna a ser desert amb grans extensions planes.

A Bayanzag, ens acostem a veure les vistes panoràmiques, espectaculars, i intentem trobar algun fòssil ja que ens han dit que es un lloc on s’han trobat molts ous i ossos de dinosaure que estan exposats al Museu d’Historia natural d’Ulan Batar i a altres museus d’arreu del mon.
Ens diuen que si ens posem el fòssil a la llengua, si s’enganxa la pedra a la llengua es un fòssil, sinó es una pedra. Evidentment nomes trobem pedres.

Gran fotu idea de la Suki, l’ou i els dinosaures!! jaja

Tour Desert Gobi: Bayanzag

Increible!!!!

10 minutets mes amb furgo i arribem al campament de gers. Fem una partida de cartes a la podrida i sortim del ger per veure la posta de sol i un ramat d’ovelles i cabres.
Per sopar arròs, com no, aquest cop amb carn d’ovella.

El nostre campament

Tour Desert Gobi: Campament

El WC

A treballar!!!!

Amb la Suki i en Nyamaa marcan al mapa per on hem passat